Sunday, March 13, 2011

Yahudi Akan Serbu Al-Aqsa

Jumaat , 03/12/2010 - Yayasan al Aqsa di Palestin menyatakan terdapat seruan oleh Yahudi agar menyerbu al-Aqsa hari ini. Serbuan itu juga bertepatan dengan perayaan Yahudi iaitu Hanoka atau perayaan penyucian sinagog. Yahudi turut menawarkan sejumlah wang bagi mereka yang ikut menyertai aktiviti yang bertentangan dengan hak rakyat Palestin.


Tidak Ada Jaringan Al-Qaeda di Gaza

Jumaat , 03/12/2010 - PM Palestin, Ismail Haniyah memperingatkan tentang "penipuan besar" yang dilakukan penjajah Zionis terhadap dunia, melalui propaganda yang menyebutkan adanya jaringan Al Qaeda di Semenanjung Gaza. Hal itu dilakukan untuk membenarkan serangan baru ke Semenanjung Gaza. Haniyah menafikan dengan keras adanya jaringan Al Qaeda di Semenanjung Gaza.

Hal itu disampaikan Haniyah dalam pertemuan dengan sejumlah wartawan media antarabangsa di Semenanjung Gaza, Rabu (1/12). Haniyah juga menafikan aksi pejuang Palestin yang melakukan serangan ke Israel dari wilayah Mesir.

Haniyah mengatakan, "Tujuan penjajah Israel menuduh para syuhada Palestin yang mereka bunuh sebagai anggota jaringan Al Qaeda adalah untuk mendapat simpati awam dan untuk mendapatkan sokongan Amerika serta badan-badan antarabangsa untuk melancarkan serangan ke Semenanjung Gaza."


Rejim Zionis Menahan Seorang Wanita Palestin Ketika Melawat Abangnya yang Ditahan

Jumaat , 03/12/2010 – Pasukan Penjajah Israel (IOF) yang mengawal penjara Nafha menahan seorang ibu Palestin ketika melawat abangnya Jamal al-Hur di penjara itu, kata saudara kepada keluarga itu.

Mereka berkata bahawa Mariam al-Hur pergi melawat abangnya, yang dipenjara 3 tahun penjara, tetapi ditahan oleh Ejen Perisikan dan pasukan pendakwa raya memohon mahkamah pada Selasa untuk melanjutkan tempoh tahanan wanita itu.

Mariam al-Hur, ibu kepada beberapa kanak-kanak, berasal dari Kampung Sourif, utara al-Khalil, dan telah berkahwin dengan seorang lelaki daripada Kampung Beit Kahel.

Pendawa raya Israel menyatakan bahawa Mariam menyeludup bahagian telefon bimbit untuk abangnya. Saudaranya walaubagaimanapun menafikan dakwaan itu, dan memohon pembebasan Mariam. Tentera IOF menahan Jamal al-Hur kerana berkerja dengan Pasukan Sourif yang dituduh bertanggungjawab ke atas beberapa serangan ke atas Israel.

No comments:

Post a Comment